U vreme ekonomske krize, uprkos poskupljenju goriva, opreme i održavanja vozila, i dalje se ne odričemo lako volana. Na sedam miliona stanovnika, u Srbiji je registrovano 1,5 miliona vozila, a samo u poslednje dve godine izdato je oko 200.000 novih vozačkih dozvola. Ako godišnje pređete oko 15.000 kilometra, taj put, uz sve prateće troškove, održavanje i registraciju, za godinu dana platićete 200.000 dinara. Mnogi kažu da ne znaju gde nalaze novac za automobil. Kada ulažemo u automobil, najviše dajemo za gorivo, zatim za kazne, parking ili garažu. Investicija na mesečnom nivou nekad bude i do trećine ukupnih mesečnih primanja. Prosečan građanin Srbije spreman je puno toga da se odrekne, ali ne od toga da se prevozi svojim vozilom. Evropljani polako odustaju od automobila i sve više ljudi, posebno mladih, koristi metro ili bicikl. Plan je da se do 2050. godine uvede odluka o korišćenju isključivo elektromobila u gradskom jezgru, ne računajući javni prevoz.
Uprkos besparici, građani Srbije ne odriču se lako volana. Na sedam miliona stanovnika, u Srbiji je registrovano 1,5 miliona vozila, a samo u poslednje dve godine izdato je oko 200.000 novih vozačkih dozvola.
U vreme ekonomske krize, uprkos poskupljenju goriva, opreme i održavanja vozila, i dalje se ne odričemo lako volana. Na sedam miliona stanovnika, u Srbiji je registrovano 1,5 miliona vozila, a samo u poslednje dve godine izdato je oko 200.000 novih vozačkih dozvola.
Ako godišnje pređete oko 15.000 kilometra, taj put, uz sve prateće troškove, održavanje i registraciju, za godinu dana platićete 200.000 dinara. Mnogi kažu da ne znaju gde nalaze novac za automobil.
Kada ulažemo u automobil, najviše dajemo za gorivo, zatim za kazne, parking ili garažu. Investicija na mesečnom nivou nekad bude i do trećine ukupnih mesečnih primanja.
"Prosečan građanin Srbije spreman je puno toga da se odrekne, ali ne od toga da se prevozi svojim vozilom", rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Evropljani polako odustaju od automobila i sve više ljudi, posebno mladih, koristi metro ili bicikl. Plan je da se do 2050. godine uvede odluka o korišćenju isključivo elektromobila u gradskom jezgru, ne računajući javni prevoz.
Milan Božović sa Saobraćajnog fakulteta Begrad kaže da sve razvijene zemlje imaju politiku štednje, sredstava i resursa.
"Jedan od vidova štednje je favorizovanje javnog masovnog prevoza putnika, tako što se ograničava korišćenje automobila i korisnici prevoza usmeravaju na sredstva masovnog javnog prevoza", kaže Božović.
Stručnjaci upozoravaju da vozimo automobil iako nam standard to često ne dozvoljava, a javni prevoz, iako poboljšan, nedovoljno je iskorišćen.